Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)Журнали та продовжувані видання (1)Автореферати дисертацій (1)Реферативна база даних (11)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Погребняк Р$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11
1.

Погребняк Р. П. 
Пружна нелінійна динаміка руху супорта карусельного верстата для обробки суцільнокатаних залізничних коліс [Електронний ресурс] / Р. П. Погребняк // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2017. - № 4. - С. 98-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2017_4_13
Передбачено визначити умови утворення динамічної погрішності контурної механічної обробки різанням поверхні гребеня реального залізничного колеса чашковим різцем та запропонувати способи її зменшення. Задача вирішувалася шляхом створення нелінійної динамічної розрахункової пружної моделі з подальшим моделюванням її навантаження зовнішніми силовими факторами, значення яких були отримані аналітичними та експериментальними методами. Розрахункова схема зрівноваженого супорта являє собою нелінійну двомасову систему, динамічна модель повзуна - одномасова, з одним ступенем волі. В основу математичного опису технологічних навантажень покладені результати заводських експериментів, а також аналітичні узагальнення, отримані методом зіставлення декількох схем формоутворення гребеня колеса. Аналітичне визначення складових сили різання враховує зміни кінематичних параметрів режиму різання при обробці профілю фасонним інструментом. При обробці гребеня колеса радіальна й осьова складові сили різання, що навантажують супорт і повзун верстата, знакозмінні. існують умови, при яких у приводі подачі супорта й повзуна розкриваються зазори, причому це можливо за будь-якої геометрії профілю колеса. Особливості навантаження супорта й повзуна, що формують гребінь реального колеса (з бігармонійним припуском), ведуть до виникнення ділянок обробки, на яких відбувається багаторазове розкриття зазорів у передачах приводів подач та збільшується помилка формоутворення. Динамічна система приводу повзуна досить жорстка та високочастотна і чутлива до наявності зазорів. Створені пружні нелінійні динамічні моделі супорта і повзуна. Складені у відповідності моделі, вирішені рівняння руху мас та навантаження зв'язків. З'ясовані умови стійкого руху. Моделюванням визначені якісні й кількісні умови, при яких нестійкий рух супорта та повзуна з перекладанням зазорів не відбувається: для цього рекомендовано змінити вагу противаги.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.066 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Погребняк Р. П. 
Структурний аналіз і кінематичний синтез стрижньового кулісного механізму захвата [Електронний ресурс] / Р. П. Погребняк // Підйомно-транспортна техніка. - 2017. - № 2. - С. 47-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pidtt_2017_2_8
Попередній перегляд:   Завантажити - 435.81 Kb    Зміст випуску     Цитування
3.

Погребняк Р. П. 
Структурний аналіз і кінематичний синтез спареного стрижньового кулісного механізму захвата робота [Електронний ресурс] / Р. П. Погребняк // Підйомно-транспортна техніка. - 2017. - № 4. - С. 57-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pidtt_2017_4_9
Попередній перегляд:   Завантажити - 413.187 Kb    Зміст випуску     Цитування
4.

Погребняк Р. П. 
Динамічні властивості пружної системи приводу важкого карусельного верстата для обробки залізничних коліс [Електронний ресурс] / Р. П. Погребняк // Проблеми обчислювальної механіки і міцності конструкцій. - 2017. - Вип. 27. - С. 129-136. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pom_2017_27_12
Складено та спрощено до тримасової розрахункової схеми з двома коливальними ступенями вільності пружну рядну систему привода обертального руху карусельного колесообробного верстата. Визначено власні та парціальні частоти коливань, коефіцієнти зв'язку і зв'язаності, форми коливань та узагальнений параметр. Форми коливань такі, що мають значну амплітуду на планшайбі і посилюють нерівномірність її руху, що може впливати негативно на якість обробки та різальний інструмент. Наведено експериментальні дані. Частоти збудження знаходяться поза межами власних частот системи, тому резонансні і внутрішні посилення коливань не відбувається.
Попередній перегляд:   Завантажити - 519.817 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Погребняк Р. П. 
Частотний аналіз пружної системи зрівноваженого супорта важкого верстата для обробки залізничних коліс [Електронний ресурс] / Р. П. Погребняк // Проблеми обчислювальної механіки і міцності конструкцій. - 2017. - Вип. 26. - С. 132-141. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pom_2017_26_13
Розроблено розрахункову схему двомасової пружної системи зрівноваженого супорта колесообробного верстата з двома коливальними ступенями волі. Визначено власні та парціальні частоти коливань, коефіцієнти зв'язку і зв'язаності, форми коливань та узагальнений параметр. Побудовано залежності зміни коефіцієнтів динамічності від частоти збурювання та виявлені умови динамічних підсилень. Результати розрахунків перевірені експериментальними дослідженнями.
Попередній перегляд:   Завантажити - 880.832 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Погребняк Р. П. 
Повторювані зв’язки у схемах стрижньового повзунно-шатунного механізму захоплювального пристрою [Електронний ресурс] / Р. П. Погребняк // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2018. - № 4. - С. 81-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2018_4_10
Попередній перегляд:   Завантажити - 931.468 Kb    Зміст випуску     Цитування
7.

Погребняк Р. П. 
Нестаціонарні режими роботи головного привода карусельного верстата для обробки суцільнокатаних залізничних коліс [Електронний ресурс] / Р. П. Погребняк // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2018. - № 3. - С. 128-137. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2018_3_14
Мета роботи - визначити умови створення динамічного перевантаження приводу колесообробного верстата в різних нестаціонарних режимах експлуатації й запропонувати способи його зменшення. Поставлена задача вирішувалася шляхом створення динамічної розрахункової багатомасової ланцюгової пружної моделі з подальшим математичним моделюванням її навантаження зовнішніми силовими факторами, значення яких було одержано за допомогою аналітичних й експериментальних методів. Розв'язання рівнянь руху з визначенням навантаження приводу в перехідному режимі розгону та в режимі врізання здійснювалось засобами MathCad. Розрахункова схема приводу обертального руху планшайби верстату представлена лінійною тримасовою рядною системою з двома пружними зв'язками і з трьома абсолютними ступенями вільності. Аналітичне визначення моментів сили різання враховує зміни кінематичних параметрів режиму різання під час обробки різних ділянок профілю чашковим різцем. Прийнято найгірший випадок прикладання навантаження за одночасного врізання інструментів. Еквівалентний момент сил різання визначено як сума моментів від кожного з інструментів за умови багаторізцевої обробки. Визначено моменти пружності зв'язків у стаціонарному стані приводу верстата. Динамічні перевантаження з коефіцієнтами динамічності у зв'язках Кд12 = 1,13 і Кд23 = 1,04 в режимі врізання незначні й швидко зменшують своє значення. Абсолютні значення крутного пружного моменту у наведеному зв'язку редуктора C23 в режимі пуску несуттєві й значно менші від величин стаціонарного навантаження. За допомогою методу розрахунку й експериментальних досліджень встановлено суттєве динамічне перевантаження приводу верстата в режимі реостатного пуску електродвигуном постійного струму. Реактивний пружний момент періодичної зміни у 2,7 разу перевищує номінальний момент стаціонарного режиму обробки. Було створено пружну динамічну модель приводу колесообробного верстата. Складено і розв'язано моделі й розв'язано рівняння руху мас та визначено навантаження зв'язків. З'ясовано теоретичні умови зниження навантаження у приводі. На підставі моделювання перехідного процесу пуску приводу визначено суттєві перевантаження його елементів, які в декілька разів перевищують реакцію пружних зв'язків під час різання. Для запобігання цьому рекомендовано змінити режим багатоступеневого запуску двигуна зі зниженням пускового струму мінімум удвічі до величини не більше 1200 А.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.211 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
8.

Погребняк Р. П. 
Кінематичний синтез кривошипно-повзункового механізму захоплювального пристрою за енергетичним індексом передачі руху [Електронний ресурс] / Р. П. Погребняк, М. Р. Погребняк // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2019. - № 1. - С. 117-127. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2019_1_12
Мета роботи - виконати кінематичний синтез схем кривошипно-повзункового захоплювального пристрою за критерієм сталості потужності приводу механізму з обмеженнями щодо припустимих кутів тиску в кінематичних парах. Досягнення поставленої мети було здійснено з застосуванням засобів теорії механізмів і машин за допомогою аналітичного методу трикутників Озолса кінематики пласких стрижньових механізмів і математичного моделювання руху ланок. Десятиланковий стрижневий механізм захоплювача побудований на основі спареного паралелограмного кривошипно-повзункового механізму (КПМ) з ведучим повзуном. Для захоплювача, побудованого на основі стрижньової схеми, доцільно оптимальне проектування з використанням критеріїв передавання руху, або індексів передачі. Для забезпечення постійного зусилля затискання для об'єктів різної товщини бажано, щоб потужність приводу була сталою, а енергетичні витрати мінімальними. За критерій оптимізації взято відношення швидкості ведучої ланки механізму до проекції вектора швидкості точки веденої ланки на напрям вектора сили затискання (енергетичний трансмісійний індекс). Найменші енергетичні витрати мають місце, коли індекс близький до одиниці. Одержано аналітичні залежності для визначення швидкісних функцій центрального й дезаксіального КПМ захоплювача, які зручні для аналізу й моделювання. На їх основі виконано енергетичний синтез геометричних параметрів механізму захоплювального пристрою за критерієм найменшого відхилення від одиниці енергетичного трансмісійного індексу. З'ясовано, що практичне використання захоплювача на основі центрального КПМ за даним критерієм украй обмежене. Розширює можливості захоплювача використання в його схемі дезаксіального КПМ, а найкращі результати можуть бути одержані в схемі, де дезаксіал менший за кривошип. Визначено конкретні значення відносних параметрів довжин ланок і діапазони повороту кривошипа центрального й дезаксіального КПМ захоплювача, що найкраще відповідають критерію оптимізації та задовольняють обмеженням за кутами тиску. Уперше введено новий критерій передавання руху - енергетичний трансмісійний індекс. За цим критерієм проведено кінематичний синтез захоплювального пристрою, побудованого на основі спареного КПМ. Запропоновано практичні рекомендації щодо відносних розмірів і розташування ланок механізму для центрального й дезаксіального КПМ захоплювача, які реалізують вимоги критерію оптимізації та обмеження щодо припустимих кутів тиску.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.428 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
9.

Погребняк Р. П. 
Кінематичний синтез кривошипно-повзункового механізму за енергетичним індексом передачі руху [Електронний ресурс] / Р. П. Погребняк, М. Р. Погребняк // Підйомно-транспортна техніка. - 2019. - № 1. - С. 36-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pidtt_2019_1_6
Мета роботи - виконати кінематичний синтез схем кривошипно-повзункового захоплювального пристрою за критерієм сталості потужності приводу механізму з обмеженнями щодо припустимих кутів тиску в кінематичних парах. Досягнення поставленої мети було здійснено з застосуванням засобів теорії механізмів і машин за допомогою аналітичного методу трикутників Озолса кінематики пласких стрижньових механізмів і математичного моделювання руху ланок. Десятиланковий стрижневий механізм захоплювача побудований на основі спареного паралелограмного кривошипно-повзункового механізму (КПМ) з ведучим повзуном. Для захоплювача, побудованого на основі стрижньової схеми, доцільно оптимальне проектування з використанням критеріїв передавання руху, або індексів передачі. Для забезпечення постійного зусилля затискання для об'єктів різної товщини бажано, щоб потужність приводу була сталою, а енергетичні витрати мінімальними. За критерій оптимізації взято відношення швидкості ведучої ланки механізму до проекції вектора швидкості точки веденої ланки на напрям вектора сили затискання (енергетичний трансмісійний індекс). Найменші енергетичні витрати мають місце, коли індекс близький до одиниці. Одержано аналітичні залежності для визначення швидкісних функцій центрального й дезаксіального КПМ захоплювача, які зручні для аналізу й моделювання. На їх основі виконано енергетичний синтез геометричних параметрів механізму захоплювального пристрою за критерієм найменшого відхилення від одиниці енергетичного трансмісійного індексу. З'ясовано, що практичне використання захоплювача на основі центрального КПМ за даним критерієм украй обмежене. Розширює можливості захоплювача використання в його схемі дезаксіального КПМ, а найкращі результати можуть бути одержані в схемі, де дезаксіал менший за кривошип. Визначено конкретні значення відносних параметрів довжин ланок і діапазони повороту кривошипа центрального й дезаксіального КПМ захоплювача, що найкраще відповідають критерію оптимізації та задовольняють обмеженням за кутами тиску. Уперше введено новий критерій передавання руху - енергетичний трансмісійний індекс. За цим критерієм проведено кінематичний синтез захоплювального пристрою, побудованого на основі спареного КПМ. Запропоновано практичні рекомендації щодо відносних розмірів і розташування ланок механізму для центрального й дезаксіального КПМ захоплювача, які реалізують вимоги критерію оптимізації та обмеження щодо припустимих кутів тиску.
Попередній перегляд:   Завантажити - 519.827 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
10.

Погребняк Р. П. 
Кінематичний синтез прямолінійно-напрямних центральних кривошипно-повзункових механізмів захоплювального пристрою за енергетичним індексом передачі руху [Електронний ресурс] / Р. П. Погребняк, М. Р. Погребняк // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2020. - № 1. - С. 88-98. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2020_1_11
Основна мета роботи - виконати кінематичний аналіз і синтез відомих схем прямолінійно напрямних центральних кривошипно-повзункових механізмів за критерієм енергетичного індексу передачі руху (ЕІПР) з обмеженням припустимими кутами тиску в кінематичних парах і найменшим відхиленням траєкторії руху від прямолінійності на ділянці наближення. Визначеено схему, яка найкраще задовольняє умови синтезу й запропонувати на її основі механізм захоплювального пристрою. Досягнення поставленої мети здійснено засобами аналітичної кінематики пласких механізмів теорії механізмів і машин та математичним моделюванням положень і руху ланок. Проєктування механізмів різноманітних захоплювачів, що забезпечують постійне зусилля затискання об'єктів різної товщини зі сталою потужністю приводу та мінімальними енергетичними витратами, може бути виконане за критерієм ЕІПР. На його основі проведено аналіз відомих прямолінійно-напрямних центральних кривошипно-повзункових механізмів із подовженим шатуном за критерієм найменшого відхилення від одиниці ЕІПР. З'ясовано, що практичне використання більшості таких механізмів за цим критерієм украй обмежене або неможливе. Оптимізаційним синтезом кінематичних залежностей отримано єдині значення відносних параметрів і діапазон повороту ведучого кривошипа для схеми прямолінійно-напрямного центрального кривошипно-повзункового механізму з подовженим шатуном за повзун, що найкраще задовольняють вимоги критерію оптимізації і виконують обмеження за кутами тиску. На основі оптимальних параметрів схеми центрального прямолінійно-напрямного механізму запропоновано спарений паралелограмний одинадцятиланковий стрижньовий захоплювач, що забезпечує прямолінійний рух затискних елементів зі сталою швидкістю й постійною силою затискання, рівною номінальній рушійній силі приводу. Вперше проведено якісний і кількісний аналіз відомих схем центральних прямолінійно-напрямних кривошипно-повзункових механізмів за критерієм ЕІПР і виконано оптимальний синтез захоплювального пристрою за результатами проведеного аналізу. Запропоновано практичні рекомендації щодо вибору схеми, відносних розмірів і розташування ланок механізму для центрального прямолінійно-напрямного кривошипно-повзункового механізму захоплювача, які реалізують вимоги критерію оптимізації та обмеження припустимими кутами тиску.
Попередній перегляд:   Завантажити - 406.597 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Погребняк Р. П. 
Пошук та усунення повторюваних зв’язків у схемі напрямного кривошипно-повзункового механізму захоплювального пристрою [Електронний ресурс] / Р. П. Погребняк, М. Р. Погребняк // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2020. - № 3. - С. 129-137. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2020_3_12
Мета роботи - виконати структурний аналіз напрямного кривошипно-повзункового спареного механізму захоплювального пристрою зі змінною структурою із зовнішніми неутримувальними зв'язками. Потрібно визначити кількість внутрішніх і зовнішніх повторюваних зв'язків у контурах механізму на різних етапах його функціонування, оцінити їх можливу шкідливість та запропонувати способи їх зменшення. Досягнення поставленої мети здійснено з використанням універсальної структурної теорії механізмів Озолса для аналізу механізму захоплювального пристрою як механізму із геометричними внутрішніми й фрикційними голономними зовнішніми зв'язками. Використано внутрішню й зовнішню структурні формули Озолса. Одинадцятиланковий стрижньовий механізм захоплювача побудований на основі спареного центрального паралелограмного кривошипно-повзункового механізму з ведучими кривошипами. Синхронні ведучі кривошипи впливають на подовжені за повзуни шатуни, що з'єднані з повзунами та затискними елементами захоплювача, які завдяки паралелограмам здійснюють плоскопаралельний рух. Структурний аналіз виконано для двох станів механізму: до та після затискання об'єкта маніпулювання. У першому стані механізму, де прийнято, що всі кінематичні пари V класу, однорухома схема містить тринадцять внутрішніх надлишкових зв'язків. У другому стані механізму, коли діють зовнішні, зокрема й фрикційні голономні зв'язки, схема налічує додатково ще п'ять зовнішніх повторюваних зв'язків. Показано їх поконтурне розташування й можливі наслідки їх існування. Уперше проведено структурний аналіз захоплювального пристрою, виконаного на основі спареного кривошипно-повзункового механізму змінної структури з внутрішніми та зовнішніми зв'язками. Здійснено поконтурний аналіз, пошук та усунення у внутрішніх контурах та зменшення кількості шкідливих повторюваних зв'язків у зовнішньому контурі механізму. Розроблено практичні рекомендації щодо зміни рухомостей кінематичних пар для усунення всіх повторюваних зв'язків у внутрішніх контурах механізму. Для зменшення кількості шкідливих повторювань зав'язків запропоновано введення самоустановлюваного розвантажувального з'єднання у зовнішній контур механізму.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.017 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського